I špatná reklama je reklama, aneb jak vytáhnout prodeje z negativních recenzí

Internet je velmi často plný zloby, což se může ve výsledku projevit kupříkladu na zanechaných recenzích na internetu. Lidé sice chtějí sdílet své zkušenosti, v současné době je to však souboj konkurencí a toho, jakou špínu na sebe kde najdou. Naštěstí i z negativních firemních zkušeností či hodnocení firem je možné vytěžit něco pozitivního. A to klidně i zisky společnosti, z nichž se budete darovat v nadcházejících letech.

Pozitivní recenze jsou přínosem, ale negativní ještě příjemnější

Je logické, že majitelé společností touží spíše o pozitivní reklamě, která by jen pohladila jejich ego a řekla jim, že něco dělají dobře. Obávají se však reklamy negativní, o níž se domnívají, že jim může přinést pouze špatnosti. Ve výsledku je to však jinak, protože negativní recenze může být stejně pozitivní jako dobrá.

Je však nutné zachovat chladnou hlavu a osvojit si zásady takzvané krizové komunikace. Negativní recenze pomáhají vybudovat si důvěru potenciálních zákazníků. Na negativní komentáře totiž můžete reagovat a předat v komentářích, respektive reakcích hromadu důležitých informací.

Negativní recenze jsou autentičnost sama

V porovnání s těmi pozitivními referencemi jsou ty negativní autentičností samou o sobě. Poskytují informace a také zlepšují produkt nebo službu. Ukazuje, že nikdo z nás není neomylný a že ani žádná společnost neomylná není.

Samozřejmě všeho moc škodí čili pokud se na vás hrne negativa až příliš, tak je to spíše na škodu než k užitku. S mírnými negativními ohlasy však můžete pracovat a překroutit je ke svému prospěchu.

Přispívá to k důvěryhodnosti

Jak již bylo zmíněno, negativní recenze můžeme vnímat velmi pozitivně. Do jisté míry totiž přispívají k tomu, že firma působí důvěryhodně. Lidé si totiž zpravidla čtou spíše ta negativa a teprve poté se zaměřují na pozitivní stránku věci.

Publikováno: 28. 02. 2023

Kategorie: Nezařazené

Autor: Drahomíra Testerová